7 Kasım 2010 Pazar

DEJA-VU

BÖLÜM 6
   Mert fotoğraflara uygun sırayı verebilmek için saatlerce uğraştı.Akşam üzere tam her şeyi çözmek üzereydi ki.Kapı zili çalınca elindekileri bırakıp kapıya yöneldi.Gelen sabahki komşuydu.
-Abi ben geldim.Müsait misin?
-Aslında hiç müsait değilim.Ama gel istersen göster bakalım merak ettim.
   Komşusunu içeri almıştı.Mert sesini biraz yükselterek.
-Nasılsın bakalım?Ne yaptın akşama kadar Murat?
-İyiyim.Abi akşama kadar bunun ne olduğunu anlamaya çalıştım.Peki sen nasılsın?
-İyiyim.Ama yorgunum.Oturabilirsin.
   Dedikten sonra Murat’ın ona uzattığı kutuyu incelemeye başlamıştı.
-Abi.Bak onu açabiliyorsun.Aslında sabah gösterecektim.Ama eve dönmem gerekliydi.Senide meşgul etmesin diye sana getirip bırakmadım.
-İyi yapmışsın.İşim başımdan aşkın zaten.
   O sırada Mert’in telefonu çaldı.Elindeki kutuyu açamadan masaya bırakmıştı.Telefonunu açtı ve diğer odaya konuşmak için geçti.Arayan Salih’in arkadaşı Mehmet’ti.
-Evet.Mehmet hayrola?
-Hiç sorma.Mert Salih’e ulaşamıyorum.
-Hmm.Biliyorsun bende görüşemiyorum uzun zamandır.Kısaca kimseyle görüşemiyorum.
-Tamam.Mert o zaman ben diğer arkadaşlara sorayım.
-Tamam ulaşınca haber ver.Bu arada neler yapıyorsunuz?
-İyiyiz hiç sorma tatilden döndük işte.Sen neden gelmedin?Herkes çok güzel eğlendi ve yorulduk.Geleli bir iki gün oluyor.Yorgunluğu atmaya çalışıyorum.Biliyorsun misafire bakarak tatil yaptım.
   Tebessümünü görür gibi olmuştu.Mert devam etti.
-Tamam teşekkürler.Mehmet bir gün görüşürüz o zaman.Benim şimdi kapatmam gerek.Kusura bakma misafir var bende de.Kendine iyi bak.
-Tamam.Mert oldu o zaman görüşürüz.
   İkiside telefonu kapatmıştı.Mert odadan çıktığında gözlerine inanamamıştı.Murat o kutudan çıkarmış olsa gerek büyük bir harita benzeri kağıdı.Yere koymuştu.Resimleride o harita benzeri kağıtta ki kutucuklara koymuştu.Biraz yaklaşıp bakmaya çalıştı.O sırada:
-Abi bu sana sabah verdiğim zarftan çıkan resimler mi?Resimler neden bu renkte?
-Evet bana verdiğin zarftan çıkan resimler.Renkleri boş ver.Sen o kutuyu nerden buldun?-Abi internetten satın aldım.Ne olduğunu çözmeye çalışıyordum dediğim gibi.Hediye verdiler aslında.
-Hmm.Anladım.Ama şimdi ne yapıyorsun?Resimlerle
-Abi baksana kağıtta dünya üzerinde ki en görkemli yada en göze batan yapıların bulunduğu kutucuklar sen bunları tamamlıyorsun.Sende ki resimlerle de bu kareler örtüşüyor.Hele rengi birde kırmızı olmasa daha iyi olacaktı.
   Kırmızı rengi dedikçe o toz geliyordu.Ama akla takılan bir sürü soru vardı.Şimdi kim neden böyle bir işe girebilirdi?Amacı neydi?Bunu yapacağına resimleri o ateşe tutup zarflasa ve kutuyuda yanına koysaydı.Kutuyu neden Murat’a kutu zarfı kendisine göndermişlerdi.Son haftalarda yaşadığı her şeyi anlatmalımıydı?Sorularının cevaplarını bilmiyordu ama.Bundan sonra tek başına gidebilirdi.Biraz Murat’a yaklaşıp kağıda göz gezdirmeye başladı.Sonra odaya koşup getirdiği boş bir kağıt ve kalemle ülkeleri not almaya başladı.Bu ülkelerde ki bu yapıları araştırıp ortak noktalarına bakabilirdi.Bunu bulduktan sonra ne olacağına zamanla bakardı artık.1 dejavu yaşamak istiyordu.Geleceğe dair en ufak ipucu bulabileceği bir dejavu ama olmuyordu.Sadece kağıt ve kalemle notunu aldı.Olaylar hakkında en ufak bir söz etmedi.Sorunu çözmüşlerdi.Kağıdı Murat’tan almak için istediğinde.Murat
-Tabi ki abi ne yapayım ben öyle kağıdı.Ne işime yarar demişti.
-Teşekkürler.Murat ne zaman bir sorunun olursa gel.
-Tabi ki.Ama sorunu evinde çözen benim.Sen çözmedin.Ben evine gelip çözmek istediğim sorunum olursa müsade isterim artık.
   Esprimi yapmıştı.Anlayamadı.Murat’I yolcu ettikten sonra resimlere ve yerde duran kağıdın başına oturup.Kafa patlatmaya başladı.Bunun için laptopunu açıp ülkeler hakkında bilgi edinip.O eserlere bakmalıydı.Laptopun power tuşuna bastıktan sonra.Mutfağa bir bardak kola doldurmak için geçmişti.

Saygılar Hakan Karaelma 

Hiç yorum yok: